Druk, maar erg gezellig! - Reisverslag uit Xerém, Brazilië van Janine Willems - WaarBenJij.nu Druk, maar erg gezellig! - Reisverslag uit Xerém, Brazilië van Janine Willems - WaarBenJij.nu

Druk, maar erg gezellig!

Door: NienenCasadoCaminho

Blijf op de hoogte en volg Janine

09 September 2010 | Brazilië, Xerém

Hallo mensen,


Voor diegenen die zich zorgen begonnen te maken. Hier weer een teken van leven. Janine is still alive!!!!
En het gaat nog steeds prima met mij. Het genieten staat nog altijd bovenaan en dat blijft me goed afgaan. Oke, dat ook hier niet alle dagen zoning zijn, dat zal altijd zo zijn, maar het is genieten, genieten en genieten. En tussendoor moet er af en toe iets gedaan (gewerkt) worden.
Ik heb ondertussen de oude auto, die jullie nog net op tijd hebben kunnen bewonderen, ingeruild voor een nieuwe Fusca (kever). En ik moet zeggen dat het echt wel een wereld van verschil is. Maar ergens vind ik toch ook wel erg leuk om in die oude Fusca te hebben mogen rijden. Zo´n auto zal ik nergens meer tegenkomen, omdat normal gesproken zo´n auto al lang van de straat afgehaald zou zijn.
Dus binnenkort weer nieuwe foto´s van een nieuwe auto. En ik kan jullie nu al zeggen, hou een zonnebril bij de hand………..
Ik heb in de afgelopen weken natuurlijk niet stil gezeten. Het is een erg drukke periode geweest, met redelijk wat werk en weinig vrijwilligers. Maar wat vaak het geval is en nu ook in Casa do Caminho. Iedereen heeft iedereen geholpen en hierdoor groei je nog meer naar elkaar toe. Dus het was een drukke periode, maar ook een hele gezellige periode. Ik ben bij de nodige doktoren op bezoek geweest en heb verschillende afdelingen van ziekenhuizen gezien. Deze bezoeken doe ik nooit alleen, maar altijd met een van de kinderen of pubers bij me. En dat verloopt de ene keer super goed, maar er zijn ook wel wat keren geweest dat ik ze achter het behang kon plakken. En dan voornamelijk als ze met 2 of meer zijn, dan kunnen ze lekker opsteuken….. Dan komt het wel eens voor dat Janineke er even genoeg van heeft of lichtelijk geiiriteerd is, maar als ik dan na afloop mijn gal gespuugd heb bij de educador of andere vrijwilligers en een lekker stuk gerend heb, dank kan ik er weer helemaal tegenaan.
Zoals jullie allemaal weten is er toch wel vanalles aan het veranderen in Casa do Caminho. Dit heeft geleid tot het weggaan van de educador principal (hoofd opvoeder). Hij zal per half September weer teruggaan naar Zwitserland na 5 jaar in Casa do Caminho gewerkt te hebben. De kinderen weten dit en misbruiken deze situatie, maar wie zou dat niet doen. Stel je voor je zit met 8 kinderen tussen de 8 en 12 jaar in een huis en de stabiele situatie die er was is aan het wankelen geraakt. Want er moet nu natuurlijk een nieuwe opvoeder ingewerkt worden. En er komt daardoor veel meer druk op de vrijwilligers te liggen. Dat levert vaak spectaculaire situaties op….. Nee, grapje, maar af en toe zijn ze gewoon onuitstaanbaar, hahaha. Maar gelukkig zijn ze de meeste tijd gewoon zoals ze waren….
Afgelopen week ben ik dan ook eindelijk verhuisd naar mijn nieuwe kamer. En ik moet zeggen, ik ben al helemaal verliefd op deze kamer. Ik deel mijn kamer nu met Ana (portugese) en Francesco (spanjaard die in duitsland woont) we hebben het erg gezellig en het uitzicht in deze kamer is geweldig. Ook hiervan zal ik snel foto´s op de site zetten. Jullie moeten alleen even geduld hebben.
Zo meteen ga ik met Matheus, een van de tienerjongens, naar de orthodontist en vanmorgen ben ik met Escarlate, een van de tienermeiden, naar de uroloog geweest. Dit was in een dependence van de universiteit. Ik wist dat we eerst ondervraagd zouden worden door studenten en dat daarna een echte uroloog erbij zou komen, maar toch ik moest erg lichen toen we binnen geroepen werden. Er stonden 4 studenten/ semi-artsen met hun schriftjes klaar en begonnen allemaal door elkaar vanalles aan Escarlate te vragen. Eigenlijk redelijk hilarisch, gelukkig kwam daarna de uroloog die weer enige rust bracht, hahaha. Komende maandag ga ik opnieuw naar deze post met een andere meid….. Ik ben benieuwd welke vragen ze dan voor ons klaar hebben.
Komende zaterdag hebben we met de vrijwilligers een klein feestje bij de theaterdocent thuis, dat beloofd een gezellige happening te worden. Maar dit zal Kerosinepop waarschijnlijk nooit kunnen overtreffen. Ik heb zojuist een aantal foto´s mogen bewonderen en ondanks die paar regendruppels zag het er allemaal weer goed geregeld en erg gezellig uit.
Ik ga jullie verlaten, want ik moet om 14.00 uur bij Casa Heppenheim zijn, het tienerjongenshuis.

Tot snel, dan zijn er weer foto´s van de auto, het huis, mijn nieuwe kamer en wie weet van Janineke zelf.

Groetjes Janine


  • 09 September 2010 - 17:27

    Evi:

    Ola!
    haha wat leuk dat je een nieuwe auto krijgt. Die andere was wel uniek, maar toch minder handig denk ik.
    Ben je ook op de universiteit zelf geweest of alleen in het academisch ziekenhuis?
    Hier is het gewone leven weer begonnen,,
    Geniet jij nog maar even!

    xxx

  • 09 September 2010 - 18:15

    Nico:


    Hoi Janine,

    Zo te zien heb je je draai goed gevonden. Hoe is het met de taal?
    onde posso trocar dinheiro?
    Makkelijk te volgen?
    Bart is nu hier in het genhoutse en houd 20-09 een presentatie over de verandingen daar in casa docaminho. Ook onze stichting zal mee moeten veranderen wie weet iets voor jouw als je terug bent. Ik verheug me op het volgend bericht veel plezier

    Até logo

  • 09 September 2010 - 19:31

    Nele:

    Hello tante Nien,
    wat een leuk verhaaltje weer, maar wat mis ik jou toch! Morgen ben ik jarig en dan mag ik eindelijk jouw kleertjes aan!! Cool he?!? Jammer dat je zo ver weg bent, maar dan vieren we mijn 2e jaar extra goed!!
    Dikke kus uit Welten

  • 10 September 2010 - 05:36

    Judith:

    Hey Janine, het gaat daar prima met je zo te lezen. Fijn dat je een nieuwe auto hebt, ondanks het principe "less is more" lijkt het me toch een stukje veiliger in je nieuwe kever. Ik kijk uit naar de foto's...liefs Judith.

  • 10 September 2010 - 06:58

    Dominique:

    Que pena! de oude fusca weg :(, wat is casa zonder? Maja 3 jaar terug had hij al kuren, dus je gaat er zeer zeker op vooruit!
    ben benieuwd naar de foto's!
    abracao

  • 10 September 2010 - 07:27

    Rik En Peggy:

    Hello Janine,

    Leuk verhaal, geweldig dat je t zo sjiek hebt.zijn benieuwd naar je auto! We wachten de foto's af!
    Amuseer je!

    xxxx!


  • 10 September 2010 - 13:04

    Wielder:

    Hey Janine,

    Echt super om te lezen weer die spannende verhalen.
    Dacht al, wat duurt het lang voor een nieuw verhaal,maar je hebt het zo druk en geniet met volle teugen das super.

    Wacht met spanning op de nieuwe foto's van je auto.

    Groetjes va Wielder

  • 10 September 2010 - 13:41

    March:

    Hee!! Weer een leuk verhaal en wat hebben we lang moeten wachten!! Nu kom je dus NOG SNELLER op plaats van bestemming!!!!

  • 10 September 2010 - 17:25

    Marleen:

    tu vecina de Holando pero ahora en Oxapampa Peru. Blij dat je het nog steeds naar je zin hebt.
    Wij zijn dan wel geen vrijwilliger in een kindertehuis, maar het leven hier is wel vergelijkbaar met het jouwe, denk ik.
    Morgen gaan Luz, Peetje en ik naar Codo de Pozuzo, (Mau en Peter zijn daar al ruim een week)een 7 uren durende reis met een taxi, over een smalle ongeasfalteerde weg zonder vangrails. Je begrijpt dat ik daar erg veel zin in heb!!¿¿¡¡
    Peetje, 2jaar en 8 maanden, praat al een aardig woordje Nederlands, maar heeft wel een zeer sterke wil (is in de koppigheidsfase) meeste gebruikt woorden, quiero chocolademelk y no quiero .....
    Groetjes Marleen

  • 11 September 2010 - 06:01

    Nicole:

    Ik zie dat jouw moedergevoelens nog niet verder zijn ontwikkeld.... En wij waren gelukkig geen irritante tieners ..(op het neuss toernooi). Nog een paar weken en dan komen we een proefrit maken!! Daaaag

  • 14 September 2010 - 11:03

    Anny En Jan:

    Goed te horen dat je zo geniet van alles en dat je zo goed kunt omgaan met die pubers. Laat zien wie de baas is!!!Gezellig je verhaal weer te lezen en kijken uit naar het volgende verslag.
    Lieve groeten en een knuffel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janine

Actief sinds 23 Feb. 2010
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 54839

Voorgaande reizen:

26 April 2010 - 21 Maart 2011

De uitdaging!!!

Landen bezocht: