Weer terug thuis. - Reisverslag uit Geverik, Nederland van Janine Willems - WaarBenJij.nu Weer terug thuis. - Reisverslag uit Geverik, Nederland van Janine Willems - WaarBenJij.nu

Weer terug thuis.

Door: NienenCasadoCaminho

Blijf op de hoogte en volg Janine

30 Maart 2011 | Nederland, Geverik

Zo had ik heel veel weken vakantie....... en zo zijn die weken voorbij gevlogen en zit ik bij pap en mam in Geverik aan de grote tafel in de woonkamer.
De laatste keer dat ik schreef had ik Eslina afgezet op het vliegveld in Rio de Janeiro en zouden pap, mam en Arno de dag erna landen.
Na natuurlijk veel bijgekletst te hebben met ons vieren hebben we er flink de vaart ingezet om binnen de 3,5 weken zoveel mogelijk te zien. We zijn met de luxebus, de boot, de trein, de lijnbus, het vliegtuig, de taxi en veel te voet onderweg geweest.
We hebben heel veel gezien, Rio de Janeiro, Ilha Grande, Paraty, Rio de Janeiro, Foz do Iguacu, Belo Horizonte, Diamantina, Ouro Preto, Victoria, Salvador, Xerem en tot slot weer Rio de Janeiro.
Het weer zat meestal mee, maar we hebben ook af en toe regenbuien getrotseerd of de zweetdruppels uit ons gezicht moeten vegen.
We hebben heel veel soorten eten en drinken geproefd dat Brazilie rijk is, aroz, feijao, cerveja, guarana, friet, kilo-eten, caipirinha, rodizio, bolo, caipivodka, tapioca, moqueca, suco's, cafe com leite, cha, pudim, salgado's, cachaca, acaraje, manga, fruta de conde, melancia, acerola, kibe.......
We hebben de afgelopen weken ook met heel veel verschillende mensen gepraat en nieuwe vrienden gemaakt.
De slaapplaatsen waren af en toe zeer verrassend, in positieve zin, maar zeker ook in negatieve zin.
Het woordje sjiek en sjoen is regelmatig voorbij gekomen.
En daar zou ik mijn laatste weken Brazilie, maar eigenlijk mijn hele avontuur in Brazilie mee af willen sluiten.
Het was sjiek en sjoen!!!!!
Nu terug in Nederland denk ik nog zeer regelmatig terug aan mijn geweldige tijd die ik de afgelopen maanden heb gehad.
Geen seconde spijt heb ik gehad van de beslissing die ik vorig jaar genomen heb, om mijn werk, appartement op te zeggen en iedereen die mij lief heeft achter te laten. Om in Casa do Caminho als vrijwilligster aan de slag te gaan.
Ik heb een groot koffer extra bagage mee terug genomen naar Nederland, vol met geweldige, prachtige herinneringen van mijn avontuur, die ik de rest van mijn leven mee zal nemen en me nooit iemand af zal nemen.
Ik ga nu weer deelnemen aan het leven in ons land, het zal af en toe tegenvallen, maar als ik dan terugdenk aan de afgelopen maanden, dan denk ik dat er vanzelf een grote glimlach zal verschijnen bij mij.

Lieve mensen, ik hoop dat jullie het leuk vonden mijn verhalen te volgen. Ik vond het in elk geval erg leuk om jullie via deze weg een beetje deel te laten maken van mijn leven in Xerem en omstreken. En vaak hebben de vele leuke reacties mij weer even vooruit geholpen als het even minder was.

Groetjes en wie weet tot snel,
Janini

  • 30 Maart 2011 - 14:24

    Ellen:

    Hee Janine,

    Welkom thuis! Ik hoop dat het je hier niet al te zeer tegen zal vallen! En geniet nog maar na van je grote avontuur. Je zit zo weer in het leven van alledag!

    Liefs
    Ellen

  • 30 Maart 2011 - 15:03

    De Maartensdijkers:

    sjiek en sjoen dat je er weer bent; sjiek en sjoen waren jouw verhalen;
    sjiek en sjoen zijn de foto's.
    Ut waor sjiek en noe is ut sjoen genoeg gewees. Welkom terug.
    Lieve groet, Horry&Co.

  • 30 Maart 2011 - 17:52

    Sjtien:

    Pils?

  • 30 Maart 2011 - 19:55

    Milenka:

    Welkom thuis! En hopelijk tot snel!!
    Liefs Milenka

  • 31 Maart 2011 - 10:47

    Mariella:

    Hee Janine,

    Welkom terug in ons koude kikkerlandje! Echt Nederlands weertje vandaag....
    Geniet nog lekker na van je super reis.

    Tot snel!

    Liefs, Mariella.

    P.'s. Wat een gave foto's van rio!

  • 31 Maart 2011 - 19:16

    Judith:

    Hallo Janine, bedankt voor je mooie en gezellide reisverslagen. Fijn dat je die met ons/mij wilde delen. Fijn dat je weer terug bent. Tot Thembies...

  • 31 Maart 2011 - 19:18

    Rick:

    Hey Janien,

    Welkom toes. Wat un sjoen foto's allemaol. Cool! al die dinger dieste met gemaak höbs. Kumste nog uns langs in het azM?

    Greetz, Rick

  • 04 April 2011 - 08:12

    Sjtom:

    Twie pils?

  • 05 April 2011 - 18:21

    Kim:

    Hey Janini!!

    Weer terug in ons eigen kikkerlandje!! Wat super dat je een jaar geleden deze kans hebt gegrepen en met beide handen hebt aangenomen. Volgens mij was het een super ervaring, ik vond je verhalen in ieder geval altijd erg leuk om te lezen. Als het goed is zie ik je as vrijdag weer voor het eerst bij dagmar. Misschien dat we dan effe tijd hebben om bij te kletsen, en anders snel weer eens met een kopje koffie... (thee) of een lekker glaasje bier/wijn. Tot snel en welkom terug!!!!

    Liefs Kim

  • 26 Juni 2011 - 10:36

    Huub Senden:

    Hallo Janine,
    Ik heb regelmatig op je site gekeken - en gelezen - hoe het je allemaal vergaan is. Geweldig en wat het belangrijkste is; je hebt er geen seconde spijt van gehad. Groetjes en wie weet tot ziens ! Huub Senden Margraten.

  • 07 Juli 2011 - 20:25

    Nico:

    Hoi Janine,

    nog 2 weken en dan is het zover! Wij vertrekken naar casa en nu ik al jouw verslagen heb gelezen en de foto's bekeken kriebelt het helemaal.
    Super dat je een hele mooie tijd heb gehad. De herinnering blijft!!!

    Tot zaterdag verheug me op jouw verhalen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janine

Actief sinds 23 Feb. 2010
Verslag gelezen: 7032
Totaal aantal bezoekers 54789

Voorgaande reizen:

26 April 2010 - 21 Maart 2011

De uitdaging!!!

Landen bezocht: