Klaar voor vertrek! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Janine Willems - WaarBenJij.nu Klaar voor vertrek! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Janine Willems - WaarBenJij.nu

Klaar voor vertrek!

Door: NienenCasadoCaminho

Blijf op de hoogte en volg Janine

13 Juni 2010 | Brazilië, Rio de Janeiro

Ola amigos,
Ik ben er klaar voor. De tas is gepakt nog even genieten van mijn laatste warme douchen en dan tegen 15 uur zal ik de bus naar Xerem nemen, waar een van de vrijwilligers me opwacht en me van daaruit met de Fusca naar Casa do Caminho zal brengen. Dus waarschijnlijk zal ik vanavond mijn avondeten nuttigen met de mensen van Casa do Caminho.
Ik heb er super veel zin. Maar vind het ook erg spannend...... Maar zelf denk ik dat dat de ultieme combinatie is om aan een nieuw avontuur te beginnen.
De afgelopen 2 weken waren erg relax en ontspannen hier, met af en toe toch ook de nodige spanning. Ik heb aan het strand gelegen, strandwandelingen gemaakt, stadswandelingen gemaakt, naar de film geweest, mijn niveau C afgerond, lekker en heerlijk en smakelijk gegeten (van rijst met bonen tot hamburger met friet en van sundaeijs tot geweldig gebak!!!!), de eerste wedstrijd van het WK gekeken samen met mijn klasgenoten en lerares. Verder ben ik gaan jazzen in een favela op een geweldige locatie met uitzicht over de hele guaranabaai (in het donker, met allemaal lichtjes). Ik ben wezen kijken naar dansen in de favela, wat een leuke ervaring (zie filmpje). Tussendoor nog een aantal keer met Giselle, Davi, Iara biertjes drinken op verschillende plekken. En me af en toe druk gemaakt of ik de portugese taal ooit goed zal spreken. De laatste week had ik het wel een beetje gehad met de portugese lessen. Niet, ik heb ze meer dan nodig gehad en zal ze nog heel vaak nodig gaan hebben, maar na 7 weken elke dag 3 uur les te hebben gehad, is je hoofd op een gegeven moment verzadigd en wordt er niets meer opgenomen. Dit moment had ik op een gegeven moment bereikt en dan wil je er ook eigenlijk meteen mee stoppen. Maar soms moet je ook even door doe zure appel heenbijten. En dat heb ik dan ook gedaan,haha. Mijn certificaten van portugees B en portugees C zijn binnen. En nu is het zaak voor mij om heel veel te oefenen. Totdat ik in de vlieger naar huis zit, zal dat heel belangrijk blijven. Maar dat gaat helemaal goed komen.

Mijn adres de komende maanden zal zijn:

Comunidade Rural Casa do Caminho
Caixa Postal no. 94564
CEP: 25250-970
Duque de Caxias - RJ - Brasil

Dus als jullie me geschreven post willen sturen, ik ontvang alles met open armen. Denk eraan om er bij te vermelden dat de post voor Janineke Willems bestemd is, want het is een redelijke oprganisatie. En alles post wordt op een punt verzameld en van daaruit gesorteerd.

Ik ga me klaar maken en ik zie en hoor weer van jullie en jullie horen weer van mij als ik in Xerem in een internetcafe vertoef.

Tot snel/Ate logo

Beijos Janine

  • 13 Juni 2010 - 15:51

    Anny En Jan:

    Hoi Janine,

    Gefeliciteerd met het behalen van je certificaten. Nu oefenen!! Je gaat een spannende tijd tegemoet, maar ook heel interessant. Fijn dat je zo geniet van alles, blijf dat vooral doen dan komt alles goed. Wij kijken weer uit naar je volgende verslag.
    Lieve groeten en een dikke knuffel.

  • 13 Juni 2010 - 17:28

    Nele:

    Leef tante Nien,
    hoop dat se unne sjieke tiet kries bie de kiendjes!! Tot gauw oppe skype!
    XXXXXXXXXXXXXXX

  • 13 Juni 2010 - 17:50

    Lizette:

    Hoi Nien,

    Wat ziet er allemaal mooi uit daarzo. Veel succes met t volgende avontuur in Brasil maar dat zal wel goed komen.
    Hier gaat ook alles prima, nog ff en dan moet ik weer werken (3 weekjes nog) maar goed dat duurt nog ff.

    dikke kus
    van ons
    lizette en de mennekes

  • 13 Juni 2010 - 18:29

    Mariella.:

    Hoi Janine,

    Spannend nu gaat het echt beginnen he!
    Heel veel succes en blijven genieten natuurlijk, maar dat zal je wel lukken.

    Liefs, Mariëlla.

  • 13 Juni 2010 - 19:07

    Thea:

    Hoi Janine,
    Nu gaat het echte avontuur beginnen! Goed gedaan met het Portugees leren. Ik denk aan je en ben nog altijd reuze trots op je.
    Veel liefs.

  • 13 Juni 2010 - 19:32

    Rik En Peggy:

    Lieve nienepien,

    Noe geit t echte avontuur beginnen! Heel veul succes! Blief der zeker van geneete!

    Ver wachten op n nieuw verhaal mit alle ervaringen!

    Knuffel xxx!

  • 13 Juni 2010 - 19:59

    Rob:

    hoi janine

    je schrijft leuke stukjes ze lezen makkelijk weg hier is het aangenaam weer en het bfc toernooi werd goed bezocht en jij hebt dat dan toch maar mooi gemist maar jij werd ook gemist s'avonds in de feest tent ha ha

    groet rob de gekke kapper


  • 14 Juni 2010 - 08:39

    SAMSON:

    Hai Janien als je dit leest ben je alweer aan je nieuwe avontuur begonnen. Wij wensen je een mooie, fijne, onvergetelijke tijd met de kinderen en je collega's. Hele dikke knuffel Sam en Sonja

  • 14 Juni 2010 - 10:49

    Ellen:

    Hee Janine,

    Wauw, het eerste deel van je reis zit erop, nu gaat het ECHT beginnen! Ik wens je heel erg veel plezier toe, en hopelijk leg je nu ook weer zulke leuke contacten. Het zal in ieder geval onvergetelijk worden!

    Liefs
    Ellen

  • 14 Juni 2010 - 13:51

    Deesje:

    Hey Janine,
    heel veel succes op je volgende bestemming! hoop dat je er van geniet want voordat je het weet....kom je alweer terug ;-) Heel veel succes!

    Kus oet Celle

  • 16 Juni 2010 - 10:49

    Charlotte:

    Ha Janine,
    Spannend! Maar inderdaad hiervoor ben je gegaan, dus nu gaat je 2e avontuur beginnen! Knap dat je die taal al zo goed beheerst....zou niets voor mij zijn, met mijn talenknobbel, ahum.
    Ik blijf je verhalen volgen....ben erg benieuwd hoe het je nu gaat bevallen.
    Dikke x
    Charlotte

  • 22 Juni 2010 - 18:25

    Gonny:

    Hey Janine,
    Alles goed?
    Ben je al een beetje gewend op je nieuwe stek?
    We zullen het vast snel weer horen.

    Groetjes van ons allemaal.

    p.s.men(de kleinste onder ons)vond het onbegrijpelijk dat de postbode zover moet lopen om een kaartje te bezorgen.

  • 22 Juni 2010 - 21:45

    Tant José:

    Lieve Janine,

    Je kaartje vandaag ontvangen waarvoor hartelijk dank. Het was een leuke verrassing, en ik ga je gauw terug schrijven. Ik hoop dat je al wat gewend bent op je nieuwe adres en dat het werk je bevalt. Je zult het wel druk hebben met alle nieuwe dingen die nu op je pad komen, maar ik hoop dat je toch de tijd vind om binnenkort weer een verslag te plaatsen op je weblog. Ik lees met veel plezier je prettig geschreven verslagen! Ik wens je veel voldoening bij het uitvoeren van je nieuwe taak in Casa do Caminho! Liefs, tant José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janine

Actief sinds 23 Feb. 2010
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 54845

Voorgaande reizen:

26 April 2010 - 21 Maart 2011

De uitdaging!!!

Landen bezocht: