Ola! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Janine Willems - WaarBenJij.nu Ola! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Janine Willems - WaarBenJij.nu

Ola!

Door: NienenCasadoCaminho

Blijf op de hoogte en volg Janine

29 April 2010 | Brazilië, Rio de Janeiro

Ja hier ben ik weer!!!
Als eerste ga ik mijn gegevens op een rijtje zetten, zodat jullie mij kunnen bellen, schrijven, skypen, bezoeken..... En wie weet wat jullie er nog meer mee willen doen.

Mijn adres de komende 7 weken is:

Janine Willems
Rua Artur Bernardes nr 30, app 702
CEP: 22220-070
Bairro: Catete
Rio de Janeiro (stad)
Rio de Janeiro (provincie)
Brasil


Mijn telefoonnummer in Brasil:
0055-21-85420419

Bellen mag altijd, smsen ook maar die komen helaas bijna nooit aan.
Op http://www.televergelijk.nl/ vind je goedkope aanbieders om te bellen naar het buitenland.

Skypen kan ook, mijn acountnaam is:

janine_willems

Volgens mij heb ik nu alles, mocht er iets ontbreken dan hoor ik het graag.

Na nog een heerlijke week in Nederland te hebben gehad, was de tijd om te vertrekken dan eindelijk aangebroken. Maandagmorgen half 4 stonden 5 mensen met de slaap nog in hun ogen klaar om vanuit Geverik naar Brussel te gaan. Ger, Tonny, Christine, Rick en ich zeit de gek.
De reis verliep voorspoedig en rond 5 uur kwamen aan in Brussel. Eerst inchecken en daarna aan de koffie. Na de bagage een aantal keer van de ene tas naar de andere tas gedaan te hebben, was het eindelijk goed. Want 2 keer 23 kg, betekend dus ook echt 2 keer 23 kg en niet 1 keer 20 en keer 26, foei Janine!!!
Nog een bakje koffie, thee, chocomel en een broodje was rond kwart voor 7 het moment van afscheid nemen gekomen. Er rolden over iedere wang een aantal dikke krokodillentranen, maar daarna werd er even flink de pas ingezet op weg naar de gate. De vliegreis was verder goed gegaan en rond 17 uur Rio landden we in Rio de Janeiro. Het was heerlijk warm, 33 graden. Dus het zweten kon beginnen. Na lang wachten kreeg ik dan toch ook mijn tweede koffer en daarna op naar de uitgang, waar Maria Carolina op me stond te wachten met een mooi handgeschreven bordje met JANINE erop. That´s me!
eerst een drankje en daarna naar Iara, het meisje waar ik de komende weken mee zal samen wonen. Een hartelijk welkom door Iara en Hachid (de kat). Ik was toch wel behoorlijk moe merkte ik, maar na het uitpakken van mijn tas heb ik nog zeker anderhalf uur gezellig geklets met Iara en Giselle (vriendin van Iara). Daarna een frisse douche en heerlijk naar bed. Oh ja een heerlijk bed, met een redelijk dunne matras en een echte harde plank eronder. Maar alles went, dus dit zal waarschijnlijk ook ooit wennen, ik weet alleen niet wanneer.
Om half 8 opgestaan en met de metro naar Ipanema, waar de talenschool ligt. De les was al begonnen, maar ik mocht toch nog meedoen, gelukkig. In een klein, gezellig klasje heb ik vanaf nu iedere dag les (maandag - vrijdag) van half 10 tot half 1. De lessen zijn tot nu toe erg leuk, maar ook redelijk pittig. En ik zal thuis ook nog wel een uurtje of 2, 3 moeten leren. Maar ik weet waarvoor ik het doe en ik heb het er graag voorover.
Dinsdag na de les heb ik gewandeld door Ipanema en daarna terug naar huis gegaan. Waar ik geleerd heb en ´s avonds nog gezellig geklets heb met Iara en Giselle. Gister heb ik geen spannende dingen beleefd, nnar school en daarna geleerd. Vandaag wederom. Na de cursus ben ik met 2 medecursisten gaan lunchen. Ze hebben hier kilo-restaurantjes. Bij binnenkomst krijg je een pasje. Dan loop je naar een buffet waar je echt heel veel keuze hebt. Je schept je bord vol met wat je wil hebben en gaat dan naar de volgende juffrouw. Daar wordt je bord gewogen en dat is dan de prijs die je moet betalen. Het was gezellig en lekker.
Zometeen na mijn internetuurtje zal ik naar huis gaan eten en vanavond heeft Giselle me uitgenodigd om naar haar concert te komen. Ze speelt dwarsfluit. Dus vanavond ga ik voor de eerste keer de deur uit.
Nou mensen, dit was het dan voor vandaag. Ik ga de straat weer op, jullie zullen zo wel jullie bed induiken.......

Um abraço,
Nien

  • 29 April 2010 - 19:24

    Cindy:

    weer super leuk om wat van je te horen!! Geweldig om te lezen!
    Veel plezier vanavond en een dikke zoen vanuit Nederland (waar het vandaag ook 26* was!!)
    XXX

  • 29 April 2010 - 20:15

    Judith:

    Hoi Janine.

    Het echte leven is dus begonnen.Eocionante!

    Mucho Besitos para tu.

  • 29 April 2010 - 20:16

    Judith.:

    Sorry ; typefoutje.
    Emocionante!


  • 30 April 2010 - 06:32

    Thérèse:

    Gelukkig na lang wachten goed aangekomen, en al hard aan het studeren,leuk reisverslag Janine het gaat je goed. gr Thérèse en Huub.

  • 30 April 2010 - 07:33

    Nicole:

    Klinkt alweer als vanouds....TE LAAT OP SCHOOL !! Kijk maar uit, dadelijk moet je het schoolplein vegen.

    PS. Sjtom, ich hup geheurd dat Stien van de Agulair zich op hilt aan der Rick van der Martin.

  • 30 April 2010 - 07:48

    Sjekkiepekkie:

    dag nien, ik heb ook skype en ga zeker proberen je eens in te bellen. dan moet ik bovenvermeld nummer gebruiken toch? als ik me mentaal heb voorbereid ga ik dat zeker doen. hahaha. ik vind het geweldig leuk om naar deze site te gaan en je belevenissen bij te houden. bewaar het allemaal goed, dan kun je er later nog een boek van publiceren.
    dag dag tot snels en wat geweldig, een nicht die portugees spreekt, straks ga je nog de fado zingen, mi corazon, zon zon son, kus sjekkie

  • 30 April 2010 - 07:50

    Nog Effe :

    ja of braziliaans of portugees of wat het ook is, blablablalbalalalalblala
    zegt nischeke sjekkie

  • 30 April 2010 - 10:58

    San:

    Hey Janine,

    Het is je dan eindelijk gelukt om weg te komen van hier ;-)
    Goed om te horen dat het je bevalt!
    We blijven lezen!!

    San

  • 30 April 2010 - 15:49

    Prinses Christina:

    Je krijg de groetsels van Beatrix. Ik heb gisteren un kleineke met haar gedronken. Ik was haar Wella-pruik na 2 flessen zo beu dat ik deze van haar hoofd getrokken heb. Mocht je RTL Boulevard kunnen kijken zal Albert jou precies vertellen wat ik gedaan heb. Nu kan ik al helemaal niet meer bij de ijzeren man gaan wandelen ;-)

  • 30 April 2010 - 22:06

    Man Aka Mam:

    Zeg te laat he.....foeifoei:P
    Nou vandaag koninginnedag en het was supeRrr gezellig...dus bij deze wil ik je ook effe feliciteren met je koningin:D Ik ga het effe checkuh van die nummers en dan ga ik je bellen.....SEE YA:)

  • 01 Mei 2010 - 10:35

    Marianne :

    Hallo Janine,

    Fijn om te horen dat alles paletti is. We worden door Pa en Ma op de hoogte gehouden waar je allemaal mee bezig bent. Maar door je reisverhalen te lezen zijn we ook effe in Brazilie. Heel fijn weekend. Groetjes, de geverikse buurtjes

  • 02 Mei 2010 - 11:29

    Anny En Jan:

    Hoi Janine,

    Fijn te horen dat het goed gaat en dat je zo enthousiast bent. Houden zo! Heel gezellig je verslag te lezen en het leuke is wij weten ongeveer waar je de komende tijd verblijft wij zijn ook in Ipanema geweest. Geniet van alles.
    Een dikke knuffel.


  • 02 Mei 2010 - 11:30

    Anny En Jan:

    Hoi Janine,

    Fijn te horen dat het goed gaat en dat je zo enthousiast bent. Houden zo! Heel gezellig je verslag te lezen en het leuke is wij weten ongeveer waar je de komende tijd verblijft wij zijn ook in Ipanema geweest. Geniet van alles.
    Een dikke knuffel.


  • 02 Mei 2010 - 11:33

    Anny En Jan:

    Er is iets fout gegaan. Een keer was genoeg.
    Groetjes.

  • 02 Mei 2010 - 12:14

    Birgit:

    Hoi Amigas (toch?),

    Ich hub mich vriedig unne gooie op os 2 gedroonke, zoe wie ich beloaf houw! Ut houw gesjmak! Bin benuujd noa dien volgende verhoalke...

    Daagggggg

  • 02 Mei 2010 - 15:19

    Marleen:

    Hoi Janine,
    Goed om te horen dat je je al helemaal thuis voelt in den vreemde!En dat je aardige huisgenootjes hebt, en in Rio culturele uitstapjes, leuk hoor.
    No hablo portugués es muy dificil que neerlandés. Suena como ruso!
    Un abrazo de tus vecinos Peter y Marlene.

  • 02 Mei 2010 - 21:43

    Rob (de Gekke Kapper:

    zo eindelijk je verhaal gelezen
    klinkt leuk, leren in brasil ha ha en ook nog naar een dwarsfluit concert janine jou rock

    veel plezier en leer ze

    rob
    P.S. hoe zit je haar? ha ha ha

  • 03 Mei 2010 - 17:08

    Nico:


    Super..ben je eindelijk op de plaats van bestemming! Veel succes en we volgen natuurlijk je verhalen!

  • 03 Mei 2010 - 17:09

    Nico:


    Super..ben je eindelijk op de plaats van bestemming! Veel succes en we volgen natuurlijk je verhalen!

  • 03 Mei 2010 - 17:09

    Nico:


    Super..ben je eindelijk op de plaats van bestemming! Veel succes en we volgen natuurlijk je verhalen!

  • 04 Mei 2010 - 12:02

    March:

    Nice nice!!! Succes met Portuges woordjes stampen ;)!!! Have Fun!!!!!!!!

  • 06 Mei 2010 - 11:08

    Sjtom:

    Potverdimme, nu Schenein 9000 km verderop zit, weet ik ineens wel waar ze allemaal mee bezig is: hoe verder weg, hoe groter de kennis...

    PS vandaag ga ik een headsetje kopen, kunnen we in het vervolg heerlijk skypen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janine

Actief sinds 23 Feb. 2010
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 54849

Voorgaande reizen:

26 April 2010 - 21 Maart 2011

De uitdaging!!!

Landen bezocht: