Oh wat is het toch fijn....... - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Janine Willems - WaarBenJij.nu Oh wat is het toch fijn....... - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Janine Willems - WaarBenJij.nu

Oh wat is het toch fijn.......

Door: NienenCasadoCaminho

Blijf op de hoogte en volg Janine

24 Februari 2011 | Brazilië, Rio de Janeiro

Oh wat is het toch fijn..... om heeeeel lang op vakantie te zijn!!!

Ja en dat is niet gelogen. De afgelopen 5 weken heb ik echt heerlijk vakantie gevierd.
Nadat ik afscheid had genomen van Casa do Caminho en samen met een aantal mede-vrijwilligers het laatste weekend in Rio naar een sambaschool ben geweest (wat al heel lang op onze verlanglijstjes stond en er maar nooit van kwam), waar we een super gezellige avond hebben gehad. Heb ik de eerste dagen van mijn vakantie in Rio vertoefd. Ik heb voornamelijk lekker relaxed en vooral veel nagedacht. Over de afgelopen maanden hier in Brazilie. Ik merkte ook dat ik deze tijd alleen even nodig had, om alles een plekje te geven. Alle avonturen die ik beleefd had tijdens mijn verblijf in Casa do Caminho.......
Na mijn paar dagen in Rio heb ik de bus genomen naar Salvador (27 uur!!!!). Ook daar heb ik een paar rustige, ontspannen dagen gehad en weer even de tijd genomen om aan het "normale" leven te wennen, in zover vakantie normaal leven is, haha. Na Salvador ben ik wederom met de bus (maar nu maar 20 uur) naar Pipa, the place to be, gegaan. Ik heb daar een heerlijke week gehad. We lagen in het hostel met een aantal meiden op 1 kamer, die allemaal alleen aan het reizen waren en dat was erg gezellig. We zijn samen naar het strand geweest, samen op stap, heel gezellig!!! Welkom in the real world, Janine.....
Maar mijn hoogtepunt van mijn verblijf in Pipa was toch wel mijn ochtendduik in de zee en ineens zwom ik tussen de dolfijnen........ Waauw, wat een geweldige ervaring!
En toen werd het tijd om dan toch eindelijk mijn bezoek te gaan ontvangen, jippie. Maandagavond 31 januari 20.00uur de vlieger vanuit Lissabon was geland en een dik uur later zag ik tussen al die rijen mensen voor me dan eindelijk Eslina door de deuren komen, tadaaah! Eindelijk weer gewoon nederlands praten, zonder na te denken, heerlijk. We hebben 3 heerlijke weken gehad. Veel gepraat, gelachen, gewandeld, gegeten, geslapen, geslenterd, gedronken, ondernomen, gezien en niet gezien....
De eerste paar dagen hebben we in Pirangi, Pipa en Natal vertoefd. We hebben aan het strand gelegen (onder de parasol) en zijn met een buggy de duinen in gegaan. Daarna hebben we de bus naar Salvador genomen. Salvador was vooral veel slenteren door de gezellige straatjes, alle shops afgaan, musea bezoeken en 's avonds op zoek naar de muziek die overal en nergens wordt gespeeld.
Vervolgens zijn we met het vliegtuig richting Manaus gevlogen. Een hele speciale vlucht werd dit, aangezien we in 8 uur tijd 3 keer landden en weer opstegen (Natal-Fortaleza-Belem) en uiteindelijk helemaal geradbraakt in Manaus aankwamen. Het verblijf in Manaus, maar vooral in de Ararinha Jungle Lodge, werd het hoogtepunt van onze trip. Wat hebben we een lol gehad, veel gezien en super leuke mensen ontmoet. Als ik alle avonturen opschrijf dan ben ik bang dat het een heel lang (maar zeker heel leuk) verhaal gaat worden, dus ik beperk me tot kort, maar krachtige taal en diegene die het hele avontuur willen horen...... Over 4 weken ben ik weer in Nederland en dan geef ik graag uitgebreide toelichting!!!
En ik bedenk me telkens als ik over ons veblijf in het Amazonegebied nadenk, dat we ontzettend veel mazzel hebben gehad. Want we hebben in 1 week tijd in het REGENWOUDgebied tijdens de regenperiode, welgeteld 1 nacht regen gehad en de rest alles droog. Maar ja, dat geluk dwing je nu eenmaal af..........
Vanuit Manaus zijn we uiteindelijk met de vlieger naar Rio gegaan. Deze vlucht was veel fijner dan de vorige, maar toch vliegen tijdens de nacht. Of beter gezegd reizen tijdens de nacht breekt je op! En we waren dan wederom geradbraakt na deze vlucht en toen we (nadat we al knikkebollend op het terras van het hotel hadden gezeten) uiteindelijk ons bed zagen in ons hotel in Santa Teresa in Rio hebben we een aantal uur in coma gelegen om weer een beetje mens te worden. De dagen in Rio hebben we gevuld met heerlijk de TOERIST uit te hangen. En daar voelden we ons erg goed bij!!!
Van Eslina heb ik vanmiddag afscheid genomen en die hangt als het goed is nu in de lucht op weg naar het koude Nederland. Ik heb 3 heerlijke weken gehad en zometeen zoek ik mijn bed op, want morgen moet ik uitgerust zijn....... Dan ga ik weer richting vliegveld om mijn laatste bezoek te verwelkomen. Seja bem vindo Ger, Tonny en Arno no Brasil..........

Ate logo,
Janine

  • 24 Februari 2011 - 10:00

    Charlotte:

    Ha Janine,
    Dat klinkt allemaal geweldig alweer!
    Is die tijd alweer voorbij....niet te geloven....! Ik ben benieuwd hoe het je hier gaat bevallen, zal wel (ont)wennen zijn! Maar troost hier schijnt ook al af en toe het zonnetje, maar wel nog koud!
    Ik wens je alvast een fijne en dan zien we mekaar vast wel weer als je hier op Nederlandse bodem bent geland.
    X
    Charlotte en een kleine kusje van Noa!

  • 24 Februari 2011 - 11:09

    Anny En Jan:

    Hoi Janine,
    Als ik dit schrijf zitten Ger, Tonny en Arno in het vliegtuig op weg naar jou. Hartstikke mooi. Wij wensen jullie een geweldige tijd samen. Wat heb je genoten van je buitenlandse avontuur en heel veel ervaring opgedaan. Chapeau!! Als je weer in Nederland bent willen wij jouw verhalen horen.
    Geniet nog van de komende tijd en een dikke knuffel.
    Anny en Jan.

  • 24 Februari 2011 - 11:39

    Sjtom:

    Zo Scheneineke,

    Ik ben benieuwd hoe de hernieuwde kennismaking met filiaal Geverik bevalt. Ger en Tonnie zijn namelijk niet veranderd ;-)

  • 24 Februari 2011 - 18:21

    Judith.:

    Hoi Janineke. Alweer super! Het is echt geweldig. Ik vind het zo geweldig voor je en zeker al die bezoekjes van vrienden, wat wil je nog meer? Verheug me erop je weer in Nederland te zien...groetjes Judith ;-)

  • 25 Februari 2011 - 08:47

    Kim:

    Hey janine,
    Wat vliegt de tijd zeg.... Nog ff en dan alweer terug in dit kikkerlandje. Volgens mij heb je een groot avontuur beleefd de laatste maanden. Geniet er nog even van en dan kunnen we je snel weer zien!!!! Heel veel plezier nog deze weken en tot snel.!!!
    Liefs kim

  • 25 Februari 2011 - 08:55

    De Maartensdijkers:

    Wat heb ik weer genoten van jouw avontuurlijke verhaal. Alle verhalen samen wordt vast en zeker een spannende roman ... we weten immers nog niet alles. En nu met de familie in de buurt (bijzondere personages) wordt daar zeker nog een spannend hoofdstuk aan toegevoegd. Ga er lekker van genieten ... wij wachten op het boek!
    Lieve groet voor jullie allen, Horry & de rest.

  • 25 Februari 2011 - 08:57

    Sjtien:

    Bejaardenhuis 'Ouw Wiever' in Schin op Geul zoekt vrijwilligers....iets voor jou?

  • 26 Februari 2011 - 10:00

    Been There,done That:

    ....afstrepuh.....

    Het is zo koud hierrrrrr brrrrr....neem de zon mee terug als je komt. Want ik slaap nu met de verwarming op 23 en mijn geiten wollen sokken + pyama aan:( see ya soon

  • 26 Februari 2011 - 12:35

    Liesl:

    Hey Nien,

    Wat leuk um weer get vaan diech te leze.
    T sjut idd alweer aordig op en dien aventuur kuump al langzem aon zien eind. Mer d'n aofsleter is toch wel t braziliaanse carnaval. Iech bin benuijd.
    Iech zal zeker aon diech deenke es iech vollegende week heij in mestreech staon met un lekker pilske rillend vaan de kow hahaha. Now nien iech zow zegge geneet d'r noch ff lekker vaan en tot gaw.

    Dikke knoevel
    Lizette en de mennekes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janine

Actief sinds 23 Feb. 2010
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 54776

Voorgaande reizen:

26 April 2010 - 21 Maart 2011

De uitdaging!!!

Landen bezocht: